Co naprawdę mówi wyimaginowany przyjaciel twojego dziecka?Wyimaginowani przyjaciele to podstawa dla większości przedszkolaków. To ma sens - te dociekliwe dzieci dopiero zaczynają rozumieć, jak działa świat i używają swojej wyobraźni, aby nadać sens rzeczom, których jeszcze w pełni nie rozumieją. Jeśli Twoje dziecko ma wymyślonego przyjaciela, nie ma się czym martwić. To zupełnie normalne, że dzieci w tym wieku mają wymyślonych przyjaciół - i dopóki nie rozmawiają z nimi przez cały czas, nie ma potrzeby panikować. Czasami trudno jest być rodzicem, zwłaszcza gdy ma się wrażenie, że nie wie się, co myśli dziecko. Zamknięty w małym domu z czterema innymi osobami przez cały dzień?

Dlaczego dzieci mają wymyślonych przyjaciół?

Każde dziecko jest inne i rozwija się w różnym tempie, więc trudno jest wskazać jeden powód, dla którego dziecko może mieć wymyślonego przyjaciela. Jest kilka powodów np.:

  • Chcą się dopasować/być popularne. Niektóre dzieci mogą stworzyć wymyślonego przyjaciela, aby mogły być częścią grupy innych dzieci z wymyślonymi przyjaciółmi.
  • Chcą stworzyć przyjaciela, który ich nie opuści. Niektóre dzieci mogą bać się utraty rodziców, którzy wyjadą do pracy lub wyjadą do nowej pracy, albo wyjadą na kilka dni do pracy. Kiedy rodzice są daleko, dzieci czasami czują się samotne i tworzą wymyślonych przyjaciół, aby pomóc im czuć się mniej samotnie.
  • Chcą być w pobliżu kogoś, kto ich cały czas słucha. Małe dzieci mają wiele myśli i uczuć, ale nie zawsze potrafią je wyrazić tak dobrze, jak by chciały. Stworzenie wymyślonego przyjaciela, z którym mogą rozmawiać przez cały czas, może pomóc im wydobyć swoje uczucia i myśli.
  • Chcą wypróbować nowe rzeczy. Na przykład, niektóre dzieci mogą stworzyć wymyślonego przyjaciela, z którym mogą wypróbować bycie innej płci, rasy lub pochodzenia religijnego, nie martwiąc się, że zdenerwują swoich rzeczywistych członków rodziny.
  • Widziały kogoś, kogo podziwiają. Niektóre dzieci mogą stworzyć wymyślonego przyjaciela, którego podziwiają, np. sławną osobę lub gwiazdę sportu.
  • Chcą dowiedzieć się więcej o otaczającym je świecie. Na przykład dziecko, które ma wymyślonego przyjaciela o dinozaurach, może dowiedzieć się więcej o dinozaurach i zadawać pytania na ich temat swojemu wymyślonemu przyjacielowi.

Co to jest wymyślony przyjaciel?

Wyimaginowany przyjaciel to ktoś, z kim Twoje dziecko rozmawia, ale kto w rzeczywistości nie istnieje. Wyimaginowani przyjaciele są bardzo powszechni u dzieci w wieku przedszkolnym. Nie jest niczym niezwykłym, że dzieci w tym wieku wymyślają sobie wymyślonych przyjaciół i często z nimi rozmawiają. Wyimaginowani przyjaciele to zazwyczaj osoby, które dziecko obserwowało - np. nauczyciel, przyjaciel, krewny lub znana osoba. Nawet jeśli ci przyjaciele nie są prawdziwi, dzieci wiele się od nich uczą. Kiedy dzieci mają wymyślonych przyjaciół, ćwiczą umiejętności społeczne, takie jak mówienie i słuchanie na zmianę, przyjmowanie różnych punktów widzenia oraz dzielenie się uczuciami i pomysłami. Rozwijają również umiejętności językowe i zdolność krytycznego myślenia. Wspaniałą cechą wymyślonych przyjaciół jest to, że są doskonałymi słuchaczami. Nie przerywają i nie oceniają. Są idealnymi deskami ratunku.