Istnieje tak wiele postów na blogu, że trudno jest wiedzieć, od czego zacząć i jak wyróżnić się z tłumu. Marketing treści to świetny sposób, aby pomóc Twojej firmie być widocznym i słyszanym w sieci. Ale tworzenie treści na bloga jest wyzwaniem dla każdego. Dla większości z nas, nie jest łatwo wymyślić pomysły, które nasi czytelnicy uznają za interesujące. Niełatwo też znaleźć równowagę pomiędzy długością, tonem i ogólną ilością słów. Jednak regularne tworzenie nowych, świeżych treści jest kluczowe, jeśli chcesz, aby Twój blog dobrze prosperował. Czytelnicy nie będą wracać ponownie i ponownie, jeśli nie zobaczą nic nowego przy każdej wizycie. Na szczęście istnieje wiele sposobów, które możesz sobie ułatwić, jeśli chodzi o tworzenie świeżych treści na bloga. Czytaj dalej, aby uzyskać kilka wskazówek, jak możesz pisać lepsze treści...
Określ swoje cele w blogowaniu
Jak wygląda Twoja przyszłość dla Twojego bloga? Dlaczego w ogóle prowadzisz bloga? Czego chcesz od swojego bloga w ciągu najbliższych sześciu miesięcy? To są rodzaje pytań, które musisz sobie zadać, zanim usiądziesz do pisania. Nie możesz tworzyć treści, które spełniają potrzeby Twoich czytelników, jeśli nie wiesz, jakie są ich potrzeby. Jaki rodzaj treści chcą zobaczyć Twoi czytelnicy? Jakie tematy ich interesują? Jakiego języka używają Twoi czytelnicy? Jak sprawić, by Twój blog wyróżniał się wśród wszystkich innych w Twojej niszy? Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na to, jakie są Twoje cele, usiądź i zrób burzę mózgów. Bardzo pomocne może być przelanie swoich pomysłów na papier i zobaczenie, jaka jest Twoja wizja. I nie martw się; nie musisz mieć wszystkiego od razu ustalonego. Cele i zadania mogą i powinny ewoluować w czasie!
Zacznij prowadzić dziennik blogowy
Bardzo pomocne może być prowadzenie dziennika blogowego - miejsca, w którym zapisujesz wszystkie pomysły na przyszłe wpisy na blogu, które przychodzą Ci do głowy. Możesz użyć notatnika, dziennika lub Google doc, cokolwiek działa najlepiej dla Ciebie. Trzymaj ten dziennik w miejscu, w którym możesz go regularnie oglądać, abyś pamiętał o regularnym zaglądaniu do niego. Nie musisz wykorzystywać wszystkiego, co zapiszesz, ale dobrym pomysłem jest zapisanie tak wielu pomysłów, jak tylko możesz.
Poproś swoich czytelników o pomoc
Jeśli masz problemy z wymyślaniem pomysłów na treści, zawsze możesz zwrócić się do swoich czytelników o pomoc. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- Stwórz post lub ankietę, w której zapytasz swoich czytelników, jakie tematy chcieliby widzieć więcej na Twoim blogu
- Rozpocznij rozmowę w sekcji komentarzy do najnowszych wpisów na blogu
- Zorganizuj sesję Facebook Live lub Instagram Live Q&A, w której zaprosisz swoich czytelników, aby zapytali Cię o wszystko, co chcą wiedzieć na temat Twojej firmy.
- Możesz nawet stworzyć Google Doc, gdzie Twoi czytelnicy mogą sugerować tematy, a Ty możesz głosować, które z nich chcesz poruszyć. Każda z tych metod pomoże Ci bardziej zaangażować czytelników w Twój blog. Dadzą Ci również mnóstwo świetnych pomysłów, które możesz wykorzystać w przyszłych postach.
Po pierwsze, pisz krótsze posty
Zanim spróbujesz napisać coś epickiego, spróbuj najpierw stworzyć kilka krótszych postów. Zamiast próbować napisać jeden długi kawałek, rozbij swoją treść na wiele krótszych postów. To pomoże Ci ćwiczyć pisanie i tworzyć posty, które Twoi czytelnicy faktycznie uznają za pomocne. Może to również ułatwić znalezienie czasu na regularne pisanie. Jeśli masz problemy z wymyślaniem pomysłów, spróbuj napisać podstawowy zarys. To może pomóc Ci zacząć i dać Ci pewną strukturę, która pomoże Ci pozostać na dobrej drodze.
Nie bój się prosić o pomoc
Jeśli zmagasz się z tym, jak pisać długoformatowe treści lub jak pisać długoformatowe treści, nie bój się poprosić o pomoc. Istnieje wiele różnych forów, grup na Facebooku, a nawet kursów online, gdzie możesz poprosić o pomoc i uzyskać pomoc w pisaniu. Znalezienie swojego plemienia pisarskiego jest jednym z najlepszych sposobów, aby utrzymać się odpowiedzialnym za swoje cele. To również sprawia, że o wiele łatwiej jest utrzymać motywację, gdy wiesz, że masz innych kibicujących dla Ciebie.
- Admin